poniedziałek, 21 września 2015

Przemyślenia panny Esperanzy #2 Sposoby na naukę + moja organizacja ... Przeprosiny oraz krótka informacja !

Hej :) Od razu na wstępie bardzo chce was przeprosić, że ostatnio, rzadko dodaje nowe posty, ale zaczęła się szkoła już jest trochę nauki, po za tym dochodzą jeszcze prywatne sprawy... A co najgorsze popsuł mi się aparat więc jeśli pojawią się zdjęcia gorsze jakościowo, oznacza to że są robione telefonem, a mój telefon zbyt ładnych zdjęć nie robi.. Za niedługo kupuje nowy telefon z dobrym aparatem, więc pewnie zdjęcia będą lepsze.. 
Za nami już połowa września, zaczęła się nauka, sprawdziany, kartkówki, prace domowe itp..W tym roku chce się szczególnie przyłożyć  do nauki, w końcu to już 3 gimnazjum, więc egzamin...  Mam nadzieję, że mi się uda ! Jak na razie zgarnęłam dwie pozytywne oceny więc jestem z siebie dumna.
Do tego postanowiłam w tym roku trochę bardziej włączyć się w życie szkoły, a że u nas w szkole są poszczególne sekcje, które są odpowiedzialne za poszczególne rzeczy, to postanowiłam zapisać się do sekcji informacyjnej :) No i jeszcze dodatkowo jestem klasowym skarbnikiem :) Dość odpowiedzialny obowiązek, ale myślę, że nadaję się do tego i mam nadzieję, że sprawdzę się w tym świetnie ! 
W dzisiejszym poście chciałabym wam, także przedstawić parę sposobów na naukę oraz organizację :) 
Pewnie już natchnęliście się a takie posty lub też sami jesteście ich autorami i pewnie niektóre sposoby są wam znane bardzo dobrze, ale mimo wszystko chciałabym wam przedstawić swoje :) 
Myślę, że wam się przydadzą :)  

A i mam do was małą prośbę :)

Chciałabym zrobić Q&A z pytaniami od was, więc jeśli chcecie wiedzieć coś na mój temat zadawajcie pytania w komentarzu pod tym postem :)


1. Kolorowe notatki...

Czy wy też tak macie, że lepiej wam się uczy jak macie ważne pojęcia napisane innym kolorem niż reszta
notatek ? Mi osobiście jest się łatwiej uczyć jak mam tak przyozdobiony zeszyt, a przede wszystkim ważne pojęcia rzucają się w oczy ;) Dlatego warto zapatrzeć się w kolorowe długopisy :) Najlepiej jeszcze, żeby były mocne i wyraziste kolory :)


2. Ładne pismo...

Wiadomo, może nie każdy ładnie pisze, mi też zdarza się bazgrać, ale o wiele przyjemniej się uczy kiedy wszystko mamy ładnie, przejrzyście napisane :) A po za tym łatwiej się doczytać :)

3. Wypisywanie... 

 Chodzi mi o to, że jak uczymy się np. słówek na angielski bądź niemiecki, albo też innych rzeczy typu jakieś pojęcia, to warto po prostu przepisać to sobie gdzieś na kartkę, bądź też napisać kilka razy słówko z tłumaczeniem . Łatwiej wtedy zapamiętujemy :)

4. Słuchanie... 

Fajnym sposobem jest wziąć telefon, włączyć dyktafon i nagrać coś, a potem to odsłuchiwać :)

5. Nauka o odpowiedniej porze...

Najlepiej jest się uczyć o wcześniejszych porach niż wieczór wtedy jesteśmy bardziej wypoczęci i przyswajamy więcej wiedzy :) Jeśli mamy weekend warto jest wsiąść się za naukę jakiś czas po wstaniu :)

6. Systematyczność...
 
Warto jest lekcje odrabiać systematycznie, wtedy aż tak często nie zapominamy o nich, a także dobrze jest uczyć się na bieżąco, żeby nie narobić sobie zaległości. Kiedy nie ma nas w szkole warto jest jak najszybciej wszystko nadrobić :) Bądź też kiedy zapomnimy jakiejś ćwiczeniówki bądź zeszytu uzupełnienie notatek :) Dlatego dobrze jest wyciągnąć kartkę i zapisywać na kartce po czym w domu przepisać do zeszytu :)

7. Uważanie na lekcjach... 

Wszyscy wiemy, że fajnie jest czasem pogadać na lekcji, a czasem się to dobrze nie kończy, ponieważ nie dość, że nie wiemy o czym mowa, to możemy oberwać uwagę ewentualnie nauczyciel, może nas spytać i albo skończy się to pozytywną oceną albo negatywną :) A wracając do tego, że nie wiemy o czym mowa, to jeśli uważamy to zapamiętujemy coś z tej lekcji przez co mamy mniej nauki :)

8. Samodzielna praca

No tak wiem, często spisujemy coś z internetu bądź od koleżanki/kolegi. Nie będę kłamać, że mi też się nie zdarza, bo zdarza się :) Mimo wszystko lepiej jest zrobić coś samemu, wtedy więcej wynosimy wiedzy z tego co robimy. Jeśli czegoś nie umiemy fajnym sposobem jest sprawdzenie tego w internecie po czym myślenia nad rozwiązaniem danego zadania, dlaczego jest tak a nie inaczej :)

9. Pakowanie się wieczorem

Polecam pakować rzeczy do szkoły wieczorem, niż następnego dnia rano. Dzięki temu zaoszczędzimy czas i myślę, że większe szanse, że nie zapomnimy o czymś :)

10. Przepytywanie

Kolejnym ciekawym sposobem jest poproszenia rodzica, bądź też koleżanki/kolegi, aby nas przepytali wtedy jesteśmy pewni co umiemy a czego jeszcze powinniśmy sie douczyć :)


To na tyle...  A wy macie jakieś swoje patenty na naukę ? 
Jeśli tak piszcie w komentarzach jakie :)

                                                                                                                          Esperanza blanca 

13 komentarzy:

  1. przy takich sposobach na naukę świadectwo z paskiem murowane i pięknie zdany egzamin gimnazjalny:)
    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre rady. Pytanie jaki telefon kupujesz ? Bo ja również szukam dobrego z dobrym aparatem ;)
    zajrzysz ? Fooxeblog.blogspot.com juz jest nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie jest też tworzenie notatek o jakich mówiła Ania Maluje :) one dopiero ułatwiają później wyszukiwanie później odpowiednich rzeczy. I jeszcze notatki powinny mieć kolory - choć te najważniejsze słówka z danego działu powinny być odznaczone :) Chyba nic nie muszę dodawać :) trzymam kciuku za dobre oceny! :P

    OdpowiedzUsuń
  4. ja co się uczę to nowy sposób wynajduję haha, ale i tak zawsze wszystko jest ciekawsze od nauki ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  5. oooo, jesteś klasowym skarbnikiem? bardzo odpowiednia funkcja :D
    nie masz się co martwić tym testem, nauczyciele straszą a tak na prawdę to nic wielkiego :P
    wszystkie twoje metody bardzo mi się podobają, część z nich stosuję regularnie, a np. słuchanie to tylko w sytuacjach, gdy kolory mi nie pomagają xD
    oby było więcej takich wpisów na blogoferze :3 +zaobserwowałam ♥
    buziaaakii :**

    stylowana100latka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mówiąc nie przejmuję się testem, ale wolałabym jakby w miarę dobrze wypadł :) Dziękuje za obserwacje ! :)

      Usuń
  6. Każda moja nauka to miliony innych sposobów więc spisanie tego byłoby wiecznością haha ;)


    Kinga Dobrowolska–blog. Mega konkurs na moim blogu. Zapraszam, Pozdrawiam gorąco ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Patenty na naukę są świetne. Skorzystam :)
    Przykro mi z powodu aparatu, mam nadzieję, że nowy telefon uratuje bloga :D ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie jest bardzo podobnie. Kolorowe notatki, czytelne i staranne pismo i systematyczność - moim zdaniem klucz do sukcesu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też w gimnazjum byłam skarbnikiem. Jak dla mnie to odpowiedzialna i męcząca funkcja.
    Stosuję podobne patenty na naukę. U mnie podstawa to notatki

    OdpowiedzUsuń